אושרה בקריאה טרומית: 'ביטוח רפואי' לא יהיה ניתן לעיקול

    עמית דניאל No Comments on אושרה בקריאה טרומית: 'ביטוח רפואי' לא יהיה ניתן לעיקול

    הצעת חוק שיזם ח"כ מלכיאלי לפיה לא ניתן יהיה לעקל לחייב 'ביטוח רפואי', אושרה במליאת הכנסת בקריאה טרומית ותעבור לוועדת חוקה חוק ומשפט להכנה לקריאה ראשונה

    מלכיאלי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה למוחלשים: הצעת חוק שיזם ח"כ מיכאל מלכיאלי יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, לפיה לא ניתן יהיה לעקל לחייב 'ביטוח רפואי', אושרה היום (חמישי) במליאת הכנסת בקריאה טרומית, ותעבור לוועדת חוקה חוק ומשפט להכנה לקריאה ראשונה.

    הצעת חוק קובעת כי 'ביטוח רפואי' יכנס בגדרם של החריגים המצויים בחוק אשר אינם ניתנים לעיקול.

    כיום, ניתן לעקל ביטוח רפואי, חייב – חולה המבוטח בביטוח רפואי אשר נאלץ לעבור ניתוח טיפול או מימון תרופה, יכול למצוא את עצמו בפני שוקת שבורה, ללא שמירה על גופו וללא שמירה על כבודו, לא פעם עקב חוב זעום.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב : "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו העניק מעמד חוקתי לזכויות המוגנות על פיו, כפי שקובע סעיף המטרה שבו, ועיקרם, הזכות לשמירה על החיים הגוף והכבוד ועוד. תוך קביעה כי אף החוקים אשר נחקקו לפני חקיקת החוק וכל שכן לאחריו יפורשו לאורו ולרציונל הטמון בו".

    עוד נכתב: "בהמשך לכך וכפועל יוצא, נקבע בסעיף 22 לחוק ההוצאה לפועל כי למרות הכלל הקובע כי ניתן לעקל כל נכס של חייב לרבות זכות קיימת או עתידית, ואף הנמצאת בידי צד שלישי, ישנם חריגים אשר אינם ניתנים לעיקול. בין היתר, צורכי אוכל למחיית החייב ובני משפחתו, חיות מחמד, מיטלטלין המשמשים למקור פרנסתו של החייב, תשמישי קדושה, מיטלטלין חיוניים לנכה, צרכים חיוניים וביניהם ציוד רפואי תרופות ועוד".

    "היינו, המחוקק הבין הפנים והביא לידי ביטוי, שאדם חולה זקוק להגנתו, ודאג לו למעטפת בסיסית שתשמור על גופו וכבודו, בהתאם להוראות החוק", אומר יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי. "אך הדבר אשר זקוק לו החולה יותר מכל, לכל הפחות בחלק מן המקרים, נשכח מלב מבלי משים ולא זכה להגנת המחוקק, והינו 'הביטוח הרפואי'- חולה המבוטח בביטוח רפואי אשר נאלץ לעבור ניתוח טיפול או מימון תרופה, יכול למצוא את עצמו בפני שוקת שבורה ", מציין מלכיאלי.

    מיכאלי הוסיף: "אני מברך על אישור הצעתי פה אחד, הצעה סוציאלית ממדרגה ראשונה. אני רוצה להודות ליו"ר התנועה שר הפנים והפריפריה הרב אריה דרעי על פעילותו הרבה לאישור הצעת חוק חשובה ונחוצה זו. פעילותה של תנועת ש"ס הייתה תמיד למען החלש והנדכא וכך נמשיך בס"ד. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה אנו נמשיך ונלווה הצעת חוק חשובה זו עד להשלמת הליך החקיקה בעזרת השם".



    0 תגובות